El nostre logotip

dijous, 25 de maig del 2017

Pic de Coma Ermada (2.496 m) i Pic de la Llosa (2.504 m) 20/05/2017

Avui toca fer dos cims molt assequibles però no per això menys bonics que d'altres a Vallter. Es pot dir que quasi tenim fets tots els cims d'aquesta zona a falta dels Gra de Fajol.
La ruta d'avui és curteta en temps i en distancia i no presenta cap dificultat, l'únic inconvenient d'avui és el temps (ho podreu veure a les fotografies). Els dos cims són: Pic de Coma Ermada (2.496 m) i el Pic de la Llosa (2.504 m).

Per arribar en cotxe agafem la C-17 fins a Ripoll, després trenquem a la dreta direcció Sant Joan de les Abadesses N-260, un cop passat aquesta població agafem la C-38 direcció Camprodon i arribats aquí girem a l'esquerra a l'entrada del poble GIV-5264, direcció Setcases. Finalment arribats a Setcases pujarem els 12 quilòmetres de port fins a les pistes d'esquí de Vallter 2000 i allà estacionem.

Iniciem aquesta fantàstica ruta des del pàrquing que hi ha als peus de les pistes de Vallter, al final de la carretera. Ens dirigim a la part del darrere del bar i de seguida trobem les marques d'un GR, el camí és ample i molt fressat que puja en direcció La Portella de Mentet (NE). A mà dreta ens queda el torrent, el camí es fa un pèl dur al principi, ja que ens agafa freds però de seguida entrem en calor.

Iniciem la ruta darrera el bar

El dia pintava força bé de moment

Torrent de la Portella

Només arribar al punt on hem de creuar el Torrent de la Portella trobem una gran pedra pintada on indica a la dreta cap al Canigó i Torrent amunt La Portella de Mentet. Nosaltres girem a la dreta direcció Roca Colom, Costabona i Canigó (GR-11.6). Trobem força neu, ja que la nit de Divendres va enfarinar a causa de una precipitació que va deixar uns centímetres de neu pols que amb l'escalfo del sol no trigarà a marxar.

Creuem el Torrent i seguim el GR-11.6

Força neu en aquest punt del camí

Jessica pujant el GR, aquest el tram més dur de tot el dia

Un paisatge increïble el que ens ofereix sempre Vallter

Arribem a la part alta d'aquest camí, la part més dura de la ruta d'avui ja és feta, ara simplement és caminar pel caminet que és prou marcat ven en mig d'uns grans prats coberts de neu pols. El paisatge és preciós, ens girem i podem observar el Gra de Fajol, Bastiments, Pic de la Dona i les pistes d'esquí. Si continuéssim aquest camí, podríem arribar fins al Canigó. Continuem en direcció SE sense cap dificultat, passem pel costat d'un cartell on indica que aquesta zona és "Réserve naturelle Mantet" (escrit en Francès), ja que estem just a sobre de la frontera entre Catalunya i França.

Comencen arribar uns núvols que no agraden gens...

GR- 11.6

Ja intuïm el primer cim del dia

Reserva Natural de Mentet

Seguim el GR en tot moment, de continuar arribaríem al Canigó

Panoràmica des de la Portella de Morens (2.382 m)

Tot i l'enfarinada, el camí és prou evident

Anem girant tot cap a la nostra dreta cap al Pic de Coma Ermada (2.496 m), no hi ha quasi camí marcat però no cal patir, és prou evident on són els cims així que només cal dirigir-se cap als punts més alts. Per a la nostra sorpresa el temps comença a canviar molt ràpidament, arriben uns grans núvols orogràfics que tapen tota vista possible al nostre voltant. El terra continua enfarinat però caminen sense problemes, només cal tenir cura de no trepitjar malament una pedra i fer-nos mal als peus. Caminat quasi per la carena de la muntanya passarem pel costat d'una barraca de pedra, barraca molt ven construïda, només li falta posar-hi un sostre i llestos, el seu interior es ven cobert de neu.

Aviat arribarem a la Barraca de pedra

Barraca de pedra

Aquí pensàvem que ja havíem assolit el primer cim, però no...

Deu ni do l'enfarinada que va caure la passada nit de Divendres

Ja podem veure el nostre primer objectiu del dia

Passem per la Portella de Morens (2.382 m), és un pas molt ample situat a pocs metres del cim de la Coma Ermada. Seguim l'itinerari suaument en direcció SE, anem per un vessant d'herba i pedra (totalment enfarinat) i finalment arribem al Pic de Coma Ermada (2.496 m). Un cop aquí fem les fotos del cim, no s'hi veu res i ens plantegem si continuar o no, ja que el temps està empitjorant ràpidament. La part positiva és que no són núvols de tempesta, això ens tranquil·litza molt i l'altra part positiva és que l'altre cim és a tocar, decidim continuar.

Arribant al Pic de Coma Ermada (2.496 m)

Jessica al Pic de Coma Ermada (2.496 m)

Feliç d'haver arribat al primer cim!!

Tot i que el dia no acompanya gens no perdem el somriure

Arribem al Pic de la Llosa, l'últim dels dos cims d'avui

Seguim endavant, passem pel costat de la Collada de la Llosa situada a (2.467 m), per desgràcia no tenim vistes de l'Alta Vall del Ter i part de les comarques Gironines. Últims metres i assolim el segon cim del dia, el Pic de la Llosa (2.504 m). Fem les fotos del cim, continuen els grans núvols que no ens deixen veure res de res, portem a sobre el paravent, guants i un Buff pel coll, l'aire és prou fred.

Pic de la Llosa (2.504 m)

Jo al Pic de la Llosa (2.504 m)

Aquestes són les vistes que tenim des del segon cim...

Passen els minuts i això no millorarà pas...

Si el dia acompanyes, haguéssim continuat endavant passant per les Roques Blanques (2.456 m) i arribant fins al cim del Roca Colom situat a (2.506 m) però com la situació no és bona agafem ràpidament i tirem avall. Desfem tot el camí de pujada, per moments sobren algunes clarianes però el cel es tapa molt de pressa. El majestuós Canigó es deixa entreveure en alguna ocasió si girem el cap a mà dreta. Ens adonem a l'hora de començar el camí del GR-11.6 que ens a dur fins a les pistes
d'esquí, que aquest ja no té neu, és impressionant, en qüestió de dues hores ha marxat tota!

Un servidor després d'haver assolit els dos cims

Nimbostratus poder?

El cel sobre per moments, però el dia no s'aixecarà pas

El GR-11.6 ara ja sense neu, en qüestió de dues hores ha marxat tota

Els núvols cada cop baixen més, aviat no es veuran les pistes d'esquí

Ja que som pràcticament avall al pàrquing i aprofitant que són dos quarts de tres de la tarda, trobem un bon lloc on seure a dinar, obrim les motxilles i traíem els entrepans, a dinar s'ha dit!! Tenim als nostres peus el Torrent de la Portella i de sobte veig que alguna cosa es mou a la part esquerra del Torrent, agafo la càmera i vaig corre'ns a veure que es. Jo pensava que era una guineu petita però resulta que es tractava d'un esquirol, quins animals tan simpàtics, cauen molt bé a tothom o almenys això volem pensar, quasi no el vaig poder agafar però per sort si apareix en una fotografia, podeu veure l'original i alguna de més retallada. També vam observar un Isard dalt d'una gran pedra, estava estirat, molt tranquil, el vam poder captar amb l'objectiu de llarga distància. Un cop acabats de dinar marxem ràpidament cap al cotxe, hi som en cinc minuts, estàvem agafant fred.

Crec que a sobre d'una gran pedra hi ha alguna cosa....

L'isard ven a gust, so pren tot amb calma

Veieu algun animal en aquesta fotografia?

I ara, el veieu?

Mira que arribes a ser simpàtic amic esquirol (Sciurus vulgaris)

I això és tot per avui amics i amigues, desitgem que ús allí agradat la ruta tot i que no hem pogut obtenir millors vistes. De baixada farem una parada al bonic poble de Setcases per prendre un cafè i fer unes compres a la botiga de Ca la Núria, un vinet, pa, mel i un formatge d'ovella.